Autodesk Health Dashboard: statusoverzicht van de cloud

De cloud diensten van Autodesk hebben net als bedrijfsnetwerken eens in de zoveel tijd onderhoud nodig. Het netwerk wordt dan herstart of is tijdelijk buiten gebruik. Het is vervelend als de gebruikers niet op de hoogte zijn van storingen of onderhoudswerkzaamheden. Om deze reden heeft Autodesk het ‘Autodesk Health Dashboard’ opgericht. Hier vind je precies wanneer BIM 360, Fusion 360 en de andere cloud diensten uit de lucht zullen zijn. In dit blog lees je hoe je je abonneert op het Autodesk Health Dashboard en ongewenste verrassingen voor blijft.

Het Autodesk Health Dasboard

Om het Health Dashboard te bekijken ga je naar health.autodesk.com. Je komt op een overzicht terecht met alle Cloud Services van Autodesk met de huidige statussen en wanneer er onderhoud staat ingepland. Achter ieder product staat een groene vink als het goed werkt. Er staat een oranje uitroepteken als de service wel bereikbaar is, maar niet alle functies het doen. Er staat een rood kruis als de service tijdelijk buiten gebruik is.

Abonneren op status meldingen

Helemaal rechtsboven in het scherm heb je een knop met ‘Health Subscription’. Als je hier inlogt met je Autodesk Account kan je aanvinken voor welke cloud services je graag meldingen wilt ontvangen. Je ontvangt dan bij elke statuswijziging een e-mail met meer informatie. Dit gebeurt als er onderhoudswerkzaamheden zijn ingepland, als er plotseling een probleem ontstaat en als het probleem weer is opgelost. Zo kan je er direct op reageren en andere werkzaamheden verrichten of een work-around bedenken.

Statusgeschiedenis

Het kan zijn dat je een melding gemist hebt of dat er data niet goed is doorgekomen op de service. Om te controleren of de fout bij jezelf of bij Autodesk is ontstaan, kan je bovenaan naast ‘Current Status’ ook op ‘History’ klikken. Je krijgt hier dan een statusoverzicht van elke service op elke dag uit het verleden. Was er op die dag tijdelijk een functie buiten gebruik, ook al was het maar een paar seconden, dan staat er een oranje uitroepteken. Als de service er tijdelijk uit lag, dan staat er een rood kruis.

Statuslogboek

Van elke wijziging wordt een nauwkeurig statuslogboek bijgehouden. Als je op het vinkje, uitroepteken of kruisje klikt, krijg je een volledig overzicht wat er allemaal op die dag is gebeurd. Er staat welke tools er wel beschikbaar waren of welke niet. Er staat ook bij welk team er bij Autodesk aan gewerkt hebt. Mocht jij nog problemen ervaren, dan kan je bovenaan op ‘Contact Us’ klikken en een melding doen bij het desbetreffende team.

Tot slot

Na het lezen van dit blog weet jij het Autodesk Health Dashboard werkt. Heb je toch nog vragen? Laat dan een bericht achter onder dit blog of neem contact met ons op. Meer weten over het gebruik van jouw licenties? Lees één van de andere blogs over licentiebeheer.