arrow_drop_up arrow_drop_down

Apps toevoegen in Microsoft Teams

Zodra je een nieuw kanaal toevoegt aan een team vind je daarin drie tabbladen.

  • Posts
  • Bestanden
  • Wiki

Je kunt hier extra apps aan toevoegen door op het (+) teken te klikken.

Je ziet nu een complete bibliotheek aan apps die je als tabblad toe kunt voegen aan jouw Team. 

Van deze apps gebruiken we bij CAD & Company bijvoorbeeld standaard de Planner- en OneNote app. Met de Planner app voeg je snel taken toe en met de OneNote app maak je in een handomdraai aantekeningen.

Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Zo kan je bijvoorbeeld een Power BI Dashboard of een Excel bestand toevoegen. Binnenkort kun je zelfs BLDNG360 toevoegen aan jouw Microsoft Teams omgeving.

Planner toevoegen

Eén van de handigste apps om te gebruiken binnen een team of kanaal is de Planner App. Je kunt een planner toevoegen aan jouw tabbladen bovenin je scherm en een unieke naam geven.

De planner is een soort kanbanbord waarop je alle taken kunt zetten. Je kunt de planner op drie manieren weergeven.

  • Bordweergave;
  • Grafiekenweergave;
  • Planningweergave.

De planner heeft ontzettend veel mogelijkheden. Zodra je een taak heb toegevoegd kun je bijvoorbeeld:

  • Notities toevoegen;
  • Begin- en einddatum toevoegen;
  • De taak aan iemand toewijzen;
  • Subtaken toevoegen;
  • Prioriteit definieren;
  • Bijlagen toevoegen;
  • Opmerkingen toevoegen.

Op deze manier wordt ook vergaderen een stuk efficienter waarin in een overzichtelijk bord alle taken zijn toegevoegd.

Heb jij deze mogelijkheid niet in je Teams omgeving? Vraag dan jouw IT-beheerder om deze toe te voegen.

Cookiestatement