Stinis

Maakt met de integratie tussen Vault en Isah van urenwerk minutenwerk.

Stinis is een familiebedrijf dat al ruim 150 jaar hijsgereedschappen maakt. De boeiende geschiedenis van Stinis illustreert hoe een klein lokaal metaalbewerkingsbedrijf gepatenteerde hijsoplossingen heeft weten te ontwikkelen, die nu in alle grote havens en op schepen worden gebruikt voor het containeroverslag.

Toen Mathieu de Vries, Hoofd IT en Project Engineer bij Stinis, 23 jaar geleden bij het bedrijf kwam werken, zat de grootste internationale klant nog in België. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf een constante groei doorgemaakt en ondertussen leveren zij hun containerspreaders wereldwijd. De teller van het personeelsbestand liep in de loop der jaren mee op en is zowel in Nederland als in Maleisië de 100 gepasseerd. Daarnaast heeft Stinis kantoren in Singapore en Shanghai.

De overtuiging van het bedrijf is: het maakt niet uit waar ter wereld onze producten gemaakt worden; zowel de engineering als productie moet in feite overal kunnen plaatsvinden. Als het in Nederland druk is, dan kan Maleisië bijspringen en vice versa. “Dat betekent dat we elkaars gegevens moeten kunnen hergebruiken,” licht Mathieu toe. “Deze overtuiging was voor Stinis aanleiding om in 2017 haar integratie tussen PDM en ERP onder de loep te nemen.”

null

Nieuwe PDM-oplossing

Om efficiënt te blijven werken en alle productinformatie overal ter wereld te kunnen gebruiken, koos Stinis allereerst voor een nieuwe PDM-oplossing. Op advies van CAD & Company heeft Stinis in 2017 voor Autodesk Vault Professional gekozen. "CAD & Company is al jaren onze leverancier voor de Autodesk-ontwerpsoftware en dankzij hun kennis en ervaring met datamanagement, een vertrouwde partner om de ontstane uitdagingen te helpen oplossen", aldus Mathieu. “Zowel 3D-ontwerpen als datamanagement nemen wij nu af bij CAD & Company. Dit is een ideale combinatie, die betrouwbaar is en waarbij e.e.a. snel synchroniseert met onze server in Singapore. Voortaan is zoeken, printen en combineren van documenten tot een informatieset voor offerteaanvragen een stuk eenvoudiger.”

"CAD & Company is al jaren onze leverancier voor de Autodesk-ontwerpsoftware en dankzij hun kennis en ervaring met datamanagement, een vertrouwde partner om de ontstane uitdagingen te helpen oplossen."

Integratie tussen PDM en ERP

Om beter te kunnen anticiperen op het marktpotentieel in Azië, wordt in Maleisië momenteel een nieuwe grote fabriek gebouwd. Dat wordt na voltooiing het regionale hoofdkantoor, waar men straks ook realtime toegang moet hebben tot alle beschikbare productinformatie. “Alle bedrijf- en productinformatie staan nu in één uniforme Microsoft SQL database opgeslagen,” vertelt Mathieu. "In totaal beheren we in Vault ongeveer 40.000 productitems en 150.000 documenten. Wanneer werkvoorbereiding aan de slag gaat om zaken naar de productie te krijgen, waren zij vroeger vaak erg veel tijd kwijt met het verzamelen van de juiste documenten. Ter illustratie: als een tekening bijvoorbeeld 30 stuklijstregels heeft, dan kon het per regel zomaar 2 tot 3 minuten duren om alle tekeningen en documenten te verzamelen. Nu de gegevens vanuit Autodesk Vault worden geïntegreerd in Isah is deze informatie met één druk op de knop beschikbaar. Urenwerk wordt in feite minuten werk! Een voorzichtige schatting leert ons dat onze werkvoorbereiders en inkopers dankzij de integratie tussen Vault en Isah ongeveer één uur per werkdag besparen. Met ongeveer 20 personen die wereldwijd werkzaam zijn in deze functies, is dat een forse tijdsbesparing voor het bedrijf!”


Dit artikel is geschreven in samenwerking met Isah. Meer weten over Isah?

"Nu de gegevens vanuit Autodesk Vault worden geïntegreerd in Isah is deze informatie met één druk op de knop beschikbaar. Urenwerk wordt in feite minuten werk!"

Meer weten over de CAD-ERP connector? 

Bekijk onze informatiepagina!

arrow_drop_up arrow_drop_down