Support via ons klantportaal
03 mei 2021 
4 min. leestijd

Support via ons klantportaal

Wanneer je vragen hebt over de werking van je software, niet weet hoe je licenties moet toewijzen of tegen foutmeldingen aanloopt. Dan wil je natuurlijk snel geholpen worden. Naast het stellen van je supportvraag via de telefoon of per e-mail, hebben wij nu ook ons klantportaal klaar gemaakt voor al je supportvragen. Via dit portaal kun je snel en eenvoudig je vraag stellen. Je ziet de huidige status van je vraag en je kunt zelf ook reacties achterlaten. Onze reacties gaan ook via dit portaal. Op deze manier heb je een duidelijk overzicht van jouw vraag en kun je er later nog makkelijk op terugkijken. In dit blog leg ik je verder uit hoe dit werkt.

Toegang tot het portaal

Om te beginnen is het natuurlijk belangrijk dat je toegang krijgt tot het klantportaal. Dit kan op meerdere manieren:

  • Stuur een e-mail naar support@cadcompany.nl met je vraag.
    Klanten die voor het eerst een supportvraag stellen geven wij toegang tot het portaal.
  • Via een collega die een beheerder rol heeft binnen ons klantportaal.
    Is er niemand met deze rol? In overleg met support kunnen wij de rol toewijzen aan degene die daarvoor bevoegd is binnen jullie organisatie. Vaak is dit ook de Contract Manager van de Autodesk licenties van jullie organisatie.

Wachtwoord aanmaken

Zodra je toegang hebt gekregen ontvang je een e-mail met een link om een wachtwoord aan te maken. Gebruik altijd een uniek en sterk wachtwoord.
Geen e-mail ontvangen? Controleer je spam-folder. Heb je na 10 minuten nog niets ontvangen? Neem dan contact op met de supportafdeling via de telefoon of per e-mail. Dan controleren wij of je gegevens kloppen.

Waar kan je het klantportaal vinden

Het klantportaal is direct te benaderen via https://klant.cadcompany.nl. Je kan dit adres aan je favorieten toevoegen zodat je er altijd snel bij kunt komen. Ook via de oranje Support knop rechtsboven op onze homepagina is de link naar het klantportaal terug te vinden.

Inloggen op het klantportaal

Je hebt nu toegang, een wachtwoord aangemaakt en je weet waar je het klantportaal kan vinden. Inloggen gaat net zo eenvoudig. De homepagina van ons klantportaal ziet er als volgt uit:

Rechtsboven vind je een knop om in te loggen. Ook als je probeert te navigeren via te de knoppen onder op het scherm word je doorgestuurd naar de inlogpagina voordat je verder kan.

Wanneer je op de inlogpagina bent beland dan voer je je e-mailadres in bij ‘Gebruikersnaam’ en het wachtwoord die je eerder hebt ingesteld via het welkomstbericht. Hierna zie je je naam rechtsboven in beeld verschijnen waardoor je weet dat je bent ingelogd.

Insturen van een supportvraag

Nu ben je klaar om je supportvraag in te sturen. Klik op het icoontje ‘Supportvraag insturen’ op de website om naar het formulier toe te gaan.

Invullen van het formulier

Op de volgende pagina kan je nu je vraag stellen. Houd het onderwerp kort maar duidelijk. In de toelichting kun je uitgebreid vertellen waar je vraag over gaat en wat je wensen zijn. Selecteer bij ‘Betreft’ de optie waar je vraag over gaat. Staat deze er niet tussen of twijfel je welke correct is? Kies dan voor de optie ‘Overige’. Bij foutmeldingen zien wij graag screenshots toegevoegd in de bijlage. Ook andere zaken zoals tekeningen kunnen worden toegevoegd. Zo kunnen wij een vraag of probleem proberen te reproduceren.

Heb je alles ingevuld? Klik dan op ‘Aanmaken’ om je supportvraag naar ons te versturen.

Wat gebeurt er nu?

Je supportvraag wordt nu geregistreerd in ons systeem. Wij beoordelen of wij je direct kunnen helpen met één van onze gratis blogs, webinars of artikelen uit de kennisbank. Heeft jouw vraag meer specialistische kennis nodig? Dan kijken wij welke specialist jou het beste kan helpen via onze supportovereenkomst. Wij laten dit weten via een reactie op jouw supportvraag. Wanneer wij een reactie achter laten krijg je melding per mail dat de status van je vraag is bijgewerkt.

Vragen wij om een reactie? Vergeet dan niet de knoppen op de pagina te gebruiken zodat wij ook een melding krijgen dat je een reactie voor ons hebt achter gelaten.

Is je supportvraag beantwoord?

Zodra je supportvraag is beantwoord dan kun je zelf de supportvraag sluiten als er verder geen hulp meer nodig is. Uiteraard horen wij het graag als wij je toch nog ergens mee kunnen helpen.

Tot slot

Je weet nu hoe je zelf een supportvraag kunt sturen via ons klantportaal. Uiteraard blijven wij ook bereikbaar per telefoon en e-mail. Deze informatie kun je vinden op onze supportpagina.

Reactie plaatsen