arrow_drop_up arrow_drop_down
16 juli 2020 

Nieuw: Autodesk Account Teams

Werkt jouw bedrijf op meerdere afdelingen met Autodesk software? Of worden er Autodesk licenties verdeeld over meerdere projectgroepen? Dan is de nieuwe functie in het Autodesk Account echt iets voor jou: Autodesk Account teams. Autodesk Account teams helpen jou als Contract Manager of Primary Admin bij het verdelen van je single-user licenties. In dit blog vertel ik je er meer over.

Wat is een Autodesk Account team?

Een Autodesk Account team bestaat uit één of meerdere single-user licenties. Je kunt hier zelf gebruikers aan toevoegen. Je kunt bijvoorbeeld alle licenties van één bepaalde afdeling onder één team zetten. Voeg hier alle gebruikers van die afdeling aan toe en je kunt de licenties toekennen. Zo worden alle licenties op de juiste afdeling gebruikt.

Met de Autodesk Account teams kun je ook het licentiegebruik per team bekijken. Onder Seat Usage kun je een team kiezen om het gebruik te bekijken.

Team selecteren in Seat Usage

Werken met Autodesk Account teams

Je bestaande licenties zijn automatisch onderverdeeld in teams. Ieder contract heeft een apart team gekregen. De Contract Manager van dit contract is ook de Primary Admin van het team. De Primary Admin kan één of meerdere Secondary Admins aanwijzen of een nieuwe Primary Admin toekennen.

Nieuwe licentie toevoegen

Komt er een nieuwe licentie bij onder een nieuw contract? Dan wordt hiervoor een nieuw team aangemaakt. Voeg je een extra seat of licentie toe aan een bestaand contract? Dan wordt deze toegevoegd aan het desbetreffende team. Let op: heb je een licentie met meerdere seats? Al deze seats zitten in hetzelfde team. Je kunt de seats niet verdelen over meerdere teams.

Een licentie verplaatsen naar een ander team

Je kunt een licentie verplaatsen naar een ander team. Hierbij wordt alleen de licentie verplaatst, niet de gebruikers en toekenningen. Wil je dat de gebruikers door kunnen blijven werken met deze licentie? Maak de gebruikers dan op nieuw aan in het nieuwe team en ken de licentie opnieuw toe. Wil je een licentie verplaatsen naar een ander team? Neem daarvoor contact op met Support.

De naam van een team aanpassen

De naam van het team is de naam van de Contract Manager van dat contract met een nummer.

Teamnaam

De teamnaam kun je als Primary of Secondary Admin zelf aanpassen naar bijvoorbeeld de naam van het project. Dit doe je als volgt:

1. Log in in je Autodesk Account.

2. Klik links onder User Management op By User of By Product.

Selecteer onder User Management By User of By Product

3. Selecteer het juiste team.

Selecteer het juiste team

4. Klik rechtsboven op het tandwieltje om de Team Settings aan te passen.

Team settings selecteren

5. Klik op Rename.

Klik op rename

6. Vul de nieuwe naam in en klik op Save changes. De naam is nu aangepast.

Vul de nieuwe naam in

Welke licentie hoort bij welk team?

Je kunt in je Autodesk Account bekijken onder welk team een licentie valt.

1. Klik onder Billing and Orders op Contracts.

Klik op Contracts

2. Kies het contract waaronder de licentie valt.

3. Onder Team zie je onder welk team deze licentie valt.

Onder Team staat de teamnaam van de licentie.

Tot slot

Je bent nu een stuk wijzer geworden over de Autodesk Account teams. Heb je hier toch nog vragen over? Neem gerust contact op met onze Support.

Reactie plaatsen

Meer kennis, tips en artikelen ontvangen? 

Cookiestatement